60 dagen Mongolie!!

7 juni 2014 - Ulaanbaatar, Mongolië

Zo, dat is ook weer gelukt! Opgelucht verlaten we het immigratiekantoor met in onze paspoorten een hoop nieuwe stempels en de belofte van 30 extra dagen! In totaal mogen we nu 60 dagen rondreizen in dit prachtige land. We kijken er zo naar uit.. Met deze stempels valt er druk weg van al het regelen en onzekerheid. We zijn best moe en kruipen we lekker terug in onze tent voor een siesta. Heerlijk!

Mijn vader had het er laatst met zijn sportvrienden over dat het toch eigenlijk ironisch is dat je langs zoveel bureaucratische procedures moet als je echt zo vrij en onafhankelijk wilt reizen. Dat valt ons ook op. En voor sommige dingen ben je ook wel degelijk afhankelijk van die bureaucratie; hoe lang je in een land mag blijven, met welke pas je wel en geen geld op kunt nemen etc. Het lijkt er ook op dat onze vriendin Lotte gelijk heeft als ze zegt dat dit een reis vol 'loslaten' wordt. Loslaten van het bekende, onze comfort zone, zekerheden etc.

We hoeven nu alleen nog een grote supermarkt te vinden om spullen in te slaan en waterflessen en dan kunnen we morgenochtend vroeg verder afzakken richting het zuiden. Op dit moment hebben we 28 Mongoolse kilometers op onze teller staan. Dat er nog maar veel mogen volgen :)

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

1. Lotte:
    10 juni 2014
    Yaaay, ik word genoemd, ik ben ook zo wijs ;-). Echt super dat jullie hebben besloten dit te doen!!