Afscheid van Chinney

15 september 2014 - Nangang District, Taiwan

We vragen Chinney of ze met ons wil eten - dan kunnen we iets leuks voor haar terug doen - maar ze moet helaas vliegen omdat ze naar een ouderavond moet op school. Jammer. Ze raadt ons een restaurantje aan waar een Thaise vrouw Taiwanees kookt. Erg lekker eten. De Mazu specialiteiten hebben hun oorsprong natuurlijk vooral in het water. Clams, scheermesje-schelpen, mossels: van alles. Lekker met een koud lokaal biertje, dat ook hier weer prima te doen is. Zoveel beter dan dat overgewaardeerde Heineken, dat een stevige voet aan de Chinese en Taiwanese markt heeft gezet. Wij slaan het standaard over.

Nieuwe ontmoetingen
De volgende ochtend zitten we vroeg aan het hotelontbijt, dat bestaat uit gekookte spinazie, eieren, gestoomd brood en een glas hete melk. Omdat er geen tafel meer vrij is, nodigt een Taiwanese vriendelijk ogende man ons uit om bij hem aan tafel te komen zitten. Hij kan geen Engels, maar gebaart dat hij de fietsen prachtig vindt. Dan roept hij zijn dochter Amy erbij, die wel wat Engels spreekt. Haar vader wil alles weten over onze tocht en vindt het geweldig. Hij vraagt of we in Taiwan bij hem en zijn familie langs willen komen en schrijft zijn adres op. Tuurlijk, super leuk! Amy voegt ons toe op Facebook en zo houden we contact zodat we kunnen afspreken als we in de buurt van hun hometown zijn. Als we afscheid nemen, stopt die lieve man ons nog wat koekjes toe voor onderweg. Echt, de engelen zijn de wereld nog niet uit; ze zit er vol mee!

De boot
Dan is het tijd om met bepakte fietsen het kleine stukje naar de haven te peddelen.geen bergen te trotseren; we rollen zo naar beneden. De security wil alleen de tassen even openen, maar ze hoeven niet van de fiets af door de scanner heen. Relaxed. We gaan fietsend aan boord, wat de bemanning aan het lachen maakt. Het is een enorme boot, met op het dek zelfs een helicopter landingsplek. De tocht zal zo'n acht uur duren. Chiel en ik wilden dus maar een filmpje gaan kijken, om tijd te doden, maar dat blijkt al snel alles behalve nodig..

1. Wouter:
    :-) (Need I say more?)
  2. Gwen:
    Hey! een cliffhanger!!
  3. Erica:
    25 september 2014
    Hihihi, goed te lezen dat jullie ook de Heineken overal laten staan. Doen wij ook! Liever het lokale bier proberen.

Zo en dan nu graag het volgende deel, die cliffhangers, daar kan ik dus écht niet tegen!! :-)
  4. Lotte:
    25 september 2014
    Super gaaf zeg, acht uur lang op een boot! Ben benieuwd!
  5. Ria:
    5 oktober 2014
    Wat bestaan er er toch een lieve mensen.
    zo 'n boottocht is natuurlijk ook een dagje uit rusten.