Luieren en shoppen

25 november 2014 - Hoi An, Vietnam

We zijn nu bijna een week in dat heerlijke stadje Hoi An. Tijdens deze reis hebben we geleerd dat het lekker is wat langer te blijven op plekken die we heel leuk vinden, dus dat doen we nu ook. Morgen gaan we weer fietsen, richting Ho Chi Minh. Maar voor we daar zijn, zal er al ruim een week verstreken zijn.. En voor we het land uitfietsen, willen we eerst nog even door die Mekong Delta. De naam alleen al klinkt als een groot avontuur. Vrijheid en ruimte in tijd is er gelukkig genoeg: onze visa zijn verlengd tot en met 30 december! Dus geen idee of en hoe ze hier kerst vieren, maarreh, ik denk dat wij er gewoon bij zitten hoor met papieren lampionnetjes en een feestamaal van.. rijst - I suppose?!

De dagen vullen zich bijna automatisch met lekker uitslapen (soms) en luieren, bezoekjes aan de kleermakers die voor Chiel een heel mooi driedelig maatpak hebben gemaakt, drie overhemden en een stropdas en voor mij een korenblauwe partydress en twee heel gave tops. Het kost wat passen en (opnieuw) meten en wijzigen, maar dan héb je ook echt wat. Voor wie nog deze kant op gaat voeg ik het adreskaartje van onze kleermakers toe. Het is een leuk familiebedrijf, dat al zo'n veertig jaar bestaat. Ook op Tripadvisor zien we niets dan lof over het bedrijf.

Verder ontmoeten we leuke mensen, gaan naar het strand, eten de beste kebab ooit in 'The Kebab Shack', die gerund wordt door een lollige en ook vervelende schele Brit en zijn Vietnamese vrouw en we nemen afscheid van de Zwitsers. Ik ruil met de gezellige prater Joy uit Shanghai mijn boek 'Memoirs of a Geisha' voor George Orwell's '1984'; is wel weer even geleden dat we dit moesten lezen.. Haha. En verder kijken we een paar slechte films, shoppen souvenirs en Chiel gaat natuurlijk naar de sportschool hier. En we mediteren - elke dag! Yeah!! Heerlijk is dat.

1. Erica:
    27 november 2014
    Dit klinkt als een heerlijke vakantie in een vakantie!
  2. Lotte:
    28 november 2014
    Dat klinkt heerlijk zeg, geniet ervan!
  3. Sanne & Michiel:
    29 november 2014
    Klopt helemaal Erica, dit is er weer eentje ;) thanks Lotte! Jij bent ook aan het genieten in Oz he? Veel plezier met zus en zwager!