De karaoke vriendinnen

11 juli 2014 - Ulaanbaatar, Mongolië

'Klop, klop'. Ah, dat zijn vast onze Zwitsers die net terug komen uit het stadion. Maar nee, het is de toeristenpolitie. Dat klinkt dreigender dan het is, want het zijn twee schattige meisjes, gevolgd door onze twee karaoke-vriendinnen!!

We nodigen ze uit binnen te komen en excuseren ons voor de rommel. De meisjes vertellen in goed Engels dat de vrouwen met ons willen praten en dat ze hen hebben meegesleept om te vertalen. Zo grappig! De vrouwen blijken erg bezorgd om ons te zijn geweest de afgelopen dagen. Of we het erg vervelend vonden om in een gevecht betrokken te raken via hun vriendengroep en of het goed met ons ging. Ze maken hun excuses en willen wel drie keer weten of we het echt niet erg meer vinden. Ze voelen zich erg bezwaard. Ik zie het ook aan hun gezichten. Pas als Chiel zegt dat vechtpartijen overal voorkomen, zijn ze gerust en geloven ze dat we het alweer 'n beetje vergeten zijn. Mannetje maakt het gelukkig goed.

We kletsen nog wat met ze en dan moeten we weg; naar het postkantoor, voordat het sluit. Ze geven ons vier ijskoude halve liters bier om samen met onze Zwitserse vrienden op te drinken, om het goed te maken. Zo lief en helemaal niet nodig. Toch weer een bijzonder verhaal!  (Zie ook de fotos op de blog)

1. Erica:
    11 juli 2014
    Ah, wat schattig dit.
  2. Lotte:
    12 juli 2014
    Fijn dat jullie de 'karaoke-vriendinnen' toch nog even hebben gezien! En beter dat het mannetje het goed maakt ook. Lief van ze zeg!
  3. Trees:
    16 juli 2014
    Oh, wat is dat aardig. Lieve mensen. Inderdaad weer een bijzonder verhaal.
  4. Willy Wurzer:
    16 juli 2014
    Hallo Sanne en Chiel,

Wat ontzettend leuk om van jullie een kaart te krijgen! Heel veel dank daarvoor. Ik vind het echt fantastisch om jullie zo op je reis te kunnen volgen. Je beschrijft het heel levendig, Sanne. Wat hebben jullie al veel meegemaakt. Zoveel bijzondere ontmoetingen en spannende situaties. Mij spreken ook de dierenverhalen erg aan.
    Wij hebben een heerlijke vakantie in Griekenland gehad. Vliegen naar Athene en daarna veel gevaren naar verschillende Cycladeneilanden. Veel moois gezien. Een reisleider die alles wist en een andere die alles kon. Ja, ik geniet zeker van mijn pensioen, hoewel ik ook met plezier werkte. Fijn dat je moeder nu ook gestopt is met haar werkzaamheden, Sanne. Goede voortzetting van jullie reis, Sanne en Chiel. Met hartelijke groet, ook van Noor,

Willy
  5. Sanne & Michiel:
    23 juli 2014
    Ja heel lieve mensen! Wat leuk Willy, dat klinkt als een geweldige vakantie! Met wat voor soort boot voeren jullie tussen de eilanden? Ideale combi van die reisleiders ook ;) dank je wel en erg leuk dat je meeleest! Groeten aan Noor ook! X sanne