Shoppen in de sloppen

7 juni 2014 - Ulaanbaatar, Mongolië

Gisteren hebben we echt lekker gefietst, want naast de snelweg waren ze nieuwe banen aan het aanleggen die nog niet in gebruik waren. Behalve door ons.. Heerlijk al die ruimte! En een paar kilometer verderop vinden we midden in wat lijkt op een enorme sloppenwijk een prima supermarkt. Exact wat we zochten!

We proberen zo slim mogelijk in te slaan; lang houdbare en voedzame producten die makkelijk te verpakken zijn en niet kwetsbaar of te zwaar zijn tesamen. Het resulteert in diverse soorten noten, rozijnen, blik tonijn, klein flesje olie, gedroogde tomaten, pasta, grote flessen mineraalwater, brood, voorverpakte plakjes kaas die zo nep smaakt dat hij vast voor eeuwig houdbaar is ;) droge worst en nog wat dingen.

We hadden zelfs bloem, houdbare melk en eieren gehaald om daarmee bij ons kamp vast on the road pannenkoeken te maken. Maar de combinatie moeilijke pan, rare melk en verhoudingen gewoon schatten resulteerde in een product dat wel aanbrandde maar niet stolde; heel apart. Eieren dus voor  het ontbijt gebruikt en de rest aan de lieve familie gegeven. Samen met een mini flesje drank erbij. Leuk cadeau voor onderweg gekregen van Chiels broer en zwager. Dat slaat aan als een tiet bij de mensen hier. Nog een nachtje blijven we hier en morgenochtend; on the road!!

1. Lotte:
    10 juni 2014
    Heb je toch nog vrijwel helemaal 'low-carb' ingeslagen :p, minus de pasta. :p
  2. Gwen:
    10 juni 2014
    Ha kinders! Tijdlang pc thuis na crash uit de running, nu pas gelegenheid alles en alles goed te lezen! (op mijn werk...) Ik maak er een boekwerkje van, kunnen we alles "rustig" lezen. Wat een avonturen en wat heerlijk dat we er zo van mee kunnen genieten. Ik heb nu ook door hoe findmespot werkt (dankje Eline) en vraag me nu natuurlijk af of jullie het Danzaneavjaa Museum gaan bezoeken??!! xxx